Від Кейт як нареченої Versace 90-х до сукні Valentino, яка зламала Інтернет (двічі).
Schiaparelli’s lobster (1937)
Кутюрна презентація Elsa Schiaparelli в Парижі 30-х років. Schiaparelli
Салони високої моди римського дизайнера Ельзи Скіапареллі 30-х років можуть виглядати спокійно порівняно з нинішніми показами, але її паризька база на Вандомській площі, 21, усе ще залишається святим місцем. Це було десятиліття, протягом якого Скіапареллі співпрацювала із Сальвадором Далі, щоб створити сукню з омарами, яку одягла Волліс Сімпсон у Vogue у 1937 році.
Волліс Сімпсон у сукні з омарами Скіапареллі в саду Château de Candé для Vogue, 1937. Сесіль Бітон
І якщо для сучасної аудиторії поєднання художника та модельєра є відносно регулярним явищем, тоді це було новаторським. Грета Гарбо, не менше, була фанаткою.
Karl Lagerfeld’s first Chanel show (1983)
Chanel Haute Couture autumn/winter 1983. Getty Images
Карл Лагерфельд очолював Chanel як креативний директор більше трьох десятиліть, залишаючись однією з найбільш шанованих (і впізнаваних) фігур у світі моди аж до своєї смерті в 2019 році. У 1983 році, коли дизайнеру вперше було доручено привести дім у сучасної епохи, він зізнався, що спочатку вважав кутюр надзвичайно повільним процесом. У той час як Шанель Лагерфельда швидко стала втіленням того, що глядачі в усьому світі люблять у моді – квінтесенція модного ескапізму – ще на початку 80-х років, дебют Карла від кутюр (який зосереджувався на духі творчості Шанель 20-х і 30-х років) був зустрінутий більше ніж кілька піднятих брів від критиків.
Усе що блищить – це Джанні (1995)
Atelier Versace autumn/winter 1995. Getty Images
Якщо колись презентації від кутюр були ввічливим шопінгом для заможних представниць вищого класу, то яскраві покази Джанні Версаче в Atelier Versace у 90-х були галасливою, зірковою подією. Глядачі штовхалися, щоб побачити досвід Versace у перших рядах, а оплески вибухали після кожного мерехтливого образу колекції від кутюр осінь/зима 1995 року – майстер-класу з історії моди, який відобразив гедонізм епохи в кожному мерехтливому стразі. Заслужено. Жінка від кутюр Versace, безсумнівно, була готова до спалаху, готова до червоних доріжок Голлівуду, а не паризького Балу дебютанток.
Kate Moss розквітає (1993)
Yves Saint Laurent Haure Couture spring/summer 1993. Getty Images
1993 рік став великим роком для майбутньої супермоделі Кейт Мосс. Першою обкладинкою зірки Vogue (для британського Vogue) був березневий випуск, на той час вона вже прикрашала модний подіум Yves Saint Laurent couture spring/summer 1993 року в романтичному букеті квіткових принтів, який був просто п’янким.
Chanel’s couture LBD (1994)
Chanel Haute Couture spring/summer 1994. Rex
Хоча величезна сукня не обов’язкова для модного моменту, величезний капелюх обов’язковий. У 1994 році Chanel від кутюр LBD Наомі Кемпбелл у стилі прозорих рукавичок і великого капелюха марабу змінила правила.
Жінка-робот Тьєррі Мюглера (1995)
Mugler Haute Couture autumn/winter 1995. Getty Images
Костюм кіборга, створений Тьєррі Мюглером для його показу від кутюр осінь-зима 1995 року, був визнаний Vogue як «страшний і спокусливий образ на зорі ери Інтернету». Пізніше того ж року цей унікальний твір був увічнений Гельмутом Ньютоном для випуску американського Vogue за листопад 1995 року в культовій модній історії журналу Machine Age.
Міфологія Alexander McQueen (1997)
Givenchy Haute Couture spring/summer 1997. Getty Images
Незабаром після того, як покійний Alexander McQueen представив свою дебютну колекцію від кутюр для Givenchy, він заявив, що відчуває, що шоу не виправдало його власних очікувань. Історія, з іншого боку, пам’ятає дебют від кутюр, який був напрочуд елегантною та міфологічною грою на закони будинку.
Renegade denim (1999)
Jean Paul Gaultier Haute Couture spring/summer 1999. Getty Images
У своєму однойменному показі від кутюр весна/літо 1999 року французький дизайнер Жан-Поль Готьє порушив звичаї, надіславши єдину джинсову сукню в стилі печворк (у комплекті зі шлейфом з пір’ям) на свой злітно-посадковий подіум, вигляд, який помітно відрізнявся від інших позолочених речей у колекції. Секрет Готьє, як виділитися на балу? Нехтуйте дрес-кодом.
Більше за життя (2003)
Christian Dior Haute Couture spring/summer 2003. Getty Images
У нульові роки епіцентром театральності став подіум Джона Гальяно від Christian Dior. Британський дизайнер, який очолив Dior у 1996 році, підбадьорив своє ательє, і це проявилося в одязі. Ніде більше, тільки в колекції від кутюр весна/літо 2003: «В руках Гальяно яскраві кольори та візерунки китайських костюмів і японських кімоно трансформувалися в одні з найбільших одягів, які коли-небудь були винайдені», — повідомила Сара Мауер для американського Vogue. «Моделі, майже повністю занурені в кокони з парчі, тафти та шифонових воланів, що вибухають, балансували на запаморочливих платформах».
Лінда в ролі нареченої Chanel
Chanel Haute Couture autumn/winter 2003. Getty Images
Це не був би список найкращих хітів від кутюр, якби ми не додали наречену. З’являється Лінда Євангеліста, жінка, яка стоїть за незліченними культовими моментами подіуму Chanel, яку ми бачимо тут, закриваючи модний показ будинку осінь/зима 2003 у справжньому суперстилі.
Стиль Armani
Giorgio Armani Haute Couture autumn/winter 2014. Getty Images
Коли ательє містера Армані звертається до горошку, результати виявляються вражаючими. Тут немає великої історії, лише ідеальний момент краси мрії.
Райські птахи (інтернет) (2018)
Valentino Haute Couture autumn/winter 2018. Getty Images
Ви, безсумнівно, вже бачили фотографії рожевої сукні від кутюр від Valentino з пір’ям, яка двічі зривала Інтернет у 2018 році. Актуальна модель Кайя Гербер першою показала шедевр П’єрпаоло Піччолі під час модного показу Valentino осінь/зима 2018, залишивши в захваті навіть запеклих модних редакторів (і в деяких випадках зі сльозами на очах). Співробітники Леді Ґаґи швидко кинулися на образ, забезпечивши сукню для червоної доріжки A Star is Born на Венеціанському кінофестивалі. Сигнал про крах Інтернету номер два.
Бачення Валентино для кожного тіла (2022)
П’єрпаоло Піччолі перевершив цей фантастичний момент під час показів сезону весна/літо 2022, коли він окреслив кутюрне бачення, яке намагається охопити всіх, завдяки своєму кастингу, у головних ролях — сивоволосі красуні Лінн М Кестер і Ханнелор Кнутс і моделі великих розмірів Леві Се, Девін Гарсія та Ангір Амол. Творчий художник, який розсуває кордони, хотів наповнити всіх жінок, які носять його роботи, «тією самою магією; та сама емоція; відчуття моди», – сказав він Vogue під час свого уроку для індустрії в цілому. Вкрай необхідний крок у правильному напрямку.
Valentino Haute Couture spring/summer 2022.
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage consent