Анна Грушева: Фешн-стилістка та Іміджмейкер з Парижа | Освіта, Стильні Фототури та Творчість
Основна сфера діяльності Анни – fashion-стилістика. У моду вона прийшла цілком усвідомлено, отримавши різнопланову освіту не тільки в області стилю, а й у інших сферах: починаючи від лінгвістики та закінчуючи психологією.
Так склалося, що Париж став значущим містом у житті Анни. У Парижі вона працює на протязі останніх 8-ми років. У Парижі вона здобула освіту у сфері стилю, саме тут сталися ключові знайомства та відбуваються цікаві проекти. Саме у Парижі разом зі своєю колегою, фотографом Лізою Фрей, вона зробила приголомшливу фотосесію ексклюзивно для нашого журналу.
Якщо ви хочете вирушити у fashion-фототур найголовнішим містом стилю, моди та мистецтва або створити свій новий стиль, зверніться до Анни. Редакція журналу рекомендує.
– Анно, ви персональний стиліст та іміджмейкер. Чому обрали собі цю сферу діяльності?
Не можу сказати, що я обирала цей напрямок навмисно. Життєві обставини склалися таким дивним чином, що я опинилася там, де я зараз. За освітою я лінгвіст, перекладач англійської та німецької мови. У мене своє бюро перекладів. З 18 років я працювала у сфері лінгвістики: викладала англійську та займалася перекладами, зокрема для великих компаній за кордоном. Така діяльність мені завжди подобалася, бо вона пов’язана з переміщеннями і комунікацією, а мені все це дуже близьке.
Але власна творча натура постійно проривалася назовні та вимагала знайти спосіб проявити себе. В пошуку свого напрямку я пробувала малювати, цікавилася мистецтвом у різних інших напрямках, навчалася візажу. В решті решт, випадково у Києві я потрапила на перший курс по стилю.
– Ви навчались у Парижі в ADFRelooking. Розкажіть про це.
– Париж подарував мені знайомство з неймовірними людьми. Навчаючись у Парижі в ADFRelooking у Світлани Даль Фарра, я не лише вивчала секрети формування стилю та особливості роботи з клієнтами, я мала можливість навчатися і надихатися Парижем в компанії дуже талановитих і вже на той час успішних майстрів своєї справи. Світлана Даль Фарра – це фантастична жінка, яка стояла біля витоків пострадянського Vogue. В її школі я взяла ще 2 курси. Це був загальний курс зі стилю, організації fashion-зйомок та окремо курс з іміджмейкінгу.
Щодо Парижу – я закохалася в це дивовижне місто с першого погляду. Десь з 2015 року я почала працювати у французькій компанії перекладачем і мої побачення з ним були частими. Париж навчив мене важливим речам, які на той час були мені чужими: вмінню помічати деталі і насолоджуватися ними. У Франції це роблять майстерно. А ще я навчилася цінувати високу якість одягу, їжі та життя у цілому.
З часом зрозуміла, що це місто дає мені багато ресурсу та натхнення, трансформує мене у правильному напрямку. У мене з’явились нові знайомства і друзі. Коли я приїжджала до Парижу (а до карантину так складалося, що кожні 3-4 місяці я там бувала), то завжди мала чим зайнятися в цьому місті.
– Так, Париж – центр мистецтва та моди. А надивленість у професії, яка пов’язана зі стилем, дуже важлива. Тому Париж, напевно, сам по собі, без курсів – це спосіб вивчити французькі шик, етикет та високий стиль.
– У жовтні 2019-го року я організовувала стильний фототур до Парижа. Серед панянок, які вирушили зі мною, були ті, хто ніколи там не бував. На мені сконцентрувалась величезна відповідальність допомогти побачити місто моїми очима та полюбити його.
В рамках туру я не просто хотіла показати дівчатам туристичні місця і зробити фото зі стильною леді. Мета цього туру полягала у навчанні відчувати, бачити і насолоджуватися. А гарні світлини у стильних образах від українських дізайнерів, які я підібрала заздалегідь, стали гарним завершенням занурення у красу і чарівнічть міста.
– Ваша зовнішність та ваш стиль після навчання змінилися? Як знайшли той образ, який у вас зараз?
– Складно відзначити певні зміни у стилі, але точно можу сказати, що сприйняття людей дуже змінилося. Я навчилася бачити прекрасне у кожній жінці. Я справді переконана, що негарних жінок не буває. Я навчилася бачити жінок по-новому, ніби з’явилися нові очі та ширші межі відчуття.
На курсах нам завжди говорили, що зі смаком народжуються, але його також можна тренувати. У цьому я реально переконалася, коли давала уроки стилю в рамках свого курсу «Створення стильного образу», де може навчатися будь-яка дівчина.
– Після повномасштабного вторгнення в Україну ви переїхали до Парижа. Розкажіть про своє життя у Парижі зараз.
– Рішення полишати Батьківщину далось мені дуже не легко. Окупація Херсона створювала складні і небезпечні умови. Я була змушена поїхати. Оскільки моя основна діяльність пов’язана з лінгвістикою і перекладами, я отримала запрошення від французької компанії, в якій я працювала раніше, приїхати і продовжити контракт у Франції.
У Парижа є дуже гарні риси – він красивий, творчий, глибокий. Повне занурення в роботу, архітектура міста, культура і годинні прогулянки лікували мене.
Час минав, а дівчата все більше писали із запитом повернутись до роботи у сфері стилістики. Нещодавно я презентувала свій гайд для жінок на осінь з повним капсульним гардеробом під ключ з урахуванням особливостей фігури та останніх тенденцій. Його ще можна придбати до кінця листопада.
– До 24 лютого ви робили фототури у Парижі. Чи збираєтесь продовжувати?
– Запит є, цієї осені планується новий тур. Восени місто набуває особливого шарму, драматизму і кожен метр перетворюється на ідеальну фотозону. Запрошую всіх дівчат приєднатись до нашого стильного фототуру.
– Що ви пропонуєте своїм клієнткам, для яких створюєте новий стиль та імідж?
– Є певний алгоритм дій, але з кожною людиною все працює по-різному. Кожна жінка приходить зі своїм запитом. Комусь потрібно поновити гардероб, зробити нову капсулу. Я дуже люблю працювати з дівчатами, які приходять для створення образу загалом. Це завжди маленька пригода з пошуком особистості, пошуком себе. Я їм допомагаю побачити себе по-новому, погратись, спробувати приміряти на себе нову роль.
У період карантину, коли не складалися закордонні робочі поїздки, я вступила до ХДУ (Херсонський державний університет) на психологію. При роботі з клієнтами важливий психологічний підхід, адже моє перше завдання – почути жінку. Мова жінки часто невербальна – тут важливо вловити справжню причину бажання змін. Я намагаюся розібратися у своїх відчуттях при зустрічі та почути, відчути і налаштуватися на власну клієнтку.
– Давайте поговоримо про важливість психології у роботі.
– Є вторинні причини, через які приходять на нову зйомку. А чому? Починаємо глибше цікавитись і питати. З’ясовується, наприклад, що жінка проходить процес розлучення, їй складно, вона втратила інтерес до життя і хоче якось відновити його в собі. Буває так, що за невинним бажанням зробити фото криється внутрішня криза. Дуже цікаво працювати з дівчатами, які мають глибинний запит. І дуже круто потім спостерігати за результатом. Особливо коли він супроводжується слізьми після закінчення зйомки. Коли ти реально бачиш, що стався просто якийсь катарсис і глобальне звільнення.
Знімальний процес та робота зі стилістом впливають на жінок. По факту бачу, що це все має терапевтичний ефект. І ми з Лізою Фрей (це фотограф, з якою ми постійно співпрацюємо) впевнені, що є таке поняття, як фототерапія чи щось у цьому роді. Або стилефототерапія. Бо часом ми бачимо справжню магію.
– Чи були приклади дуже яскравого перетворення, коли жінка приходила із запитом і результат був фантастично крутим?
– Була клієнтка, яка зовсім не сприймала той образ, який я їй запропонувала. Але коли вона побачила результат, там були справді сльози, про які я говорю, і слова: «Невже я можу бути такою гарною?» Це те, задля чого варто працювати.
Кожна сповнюється впевненістю. Часто дівчата потім пишуть, що зйомка їх змінила: «я по-іншому відчуваю», «чоловік каже, що я змінилася». І ось, здавалося б, така дрібниця – ми виділили годину часу на першу зустріч, кілька годин на примірку, ще кілька на зйомку і за 6 годин людина себе почала сприймати інакше.
– Що вас надихає?
– Основним натхненником для мене є людина. Приїжджаючи в будь-яке нове місце, будь-яку країну, будь-яке місто, я звертаю увагу на людей. Вони – дзеркало нації, країни, міста. У кожному місті є свої певні особливості щодо поведінки, одягу тощо. Ми легко можемо відрізнити одеситку від киянки, дівчину, яка живе в Берліні, від парижанки.
Ще надихає мистецтво. Історію моди дуже люблю і розумію, оскільки все циклічно, нічого нового ми зараз не винаходимо. Зате дуже вміло та грамотно використовуємо відкриття, які були зроблені у минулому. Дуже люблю історію життя великих дизайнерів та політичних діячів. Це все знаходить свій відгук у моді. Тому вона – відображення соціально-економічних та політичних процесів.
– Як відбувається робота з клієнтками?
– У роботі я довіряю почуттям. Робота стиліста для мене – це не тільки виявлення переваг і можливість правильно їх підкреслити. Мова ще й про весь мій накопичений досвід, оскільки знадобиться все, чому вчилася: знання мов, досвід подорожей та спілкування із західним світом, участь у конкурсах краси, навчання етикету, ведення майстер-класу зі стилю та етикету. Цей досвід зараз мені допомагає на зйомках з клієнтками.
Колись я проходила курс Потсдамського університету за напрямом Cross cultural communication (з англ. Міжкультурна комунікація) для перекладачів. На курсі було багато практичної інформації про традиції та бізнес-етикет країн світу. Всі знання, які я накопичувала протягом свого життя, зараз стали потрібними. Найкраща інвестиція – це інвестиція у свої знання та освіту. Що більше сфер ми опанували, то більше ми відкриті світу і більшою кількістю знань та життєвим досвідом можемо поділитись з іншими людьми.
Приєднуйтесь до fashion-гайду Анни в Telegram: https://t.me/anna_grusheva2023
Та слідкуйте в Instagram: https://instagram.com/i_am_anng_
Записала: Кристина Пестова