26-й сезон Odessa Fashion Day в історіях

Інколи ми не помічаємо, яку цінність несуть звичні нам речі. І лише втративши щось, ми можемо це усвідомити. Події після 24 лютого 2022 року поділили життя кожного українця на до та після. Багатьом довелося чимось пожертвувати на користь безпеки своєї та близьких. Хтось поїхав за кордон, хтось втратив житло, а в когось війна взагалі забрала рідних людей.

Протягом року мільйони українців працювали, не спали ночами та всіляко робили свій внесок у перемогу України. Нам довелося надовго відмовитися від улюблених розваг, замінивши їх на волонтерство. Нічну тишу часто перебивають повітряні тривоги, й одним із головних правил стало “правило двох стін”. Але навіть попри обмеження ми продовжуємо працювати, радіти дрібницям і намагаємося жити звичайним життям.

Для оргкомітету Odessa Fashion Day проведення 26 сезону також стало викликом. З одного боку, організатори хотіли, як і раніше, знайомити людей з новинками української моди, але з іншого — довелося пристосовуватися до нових реалій. Однак OFD відбувся.

Головною локацією цього сезону став простір “The ДОМ”, де 29 квітня свої колекції представили десять дизайнерів з різних куточків України. На подіумі можна було побачити як повсякденне вбрання, так і вечірні сукні — всі створені в умовах війни, як символ того, що український народ не здолати.

Що ж, покази пройшли, ми поспілкувалися з дизайнерами, та нам є що вам розповісти.

 

Pravda Label

Pravda Label

Відкривала 26-й сезон Odessa Fashion Day дизайнерка Олена Правда з колекцією весна-літо 2023. На показі був представлений одяг, який стане ідеальним must have для спекотної пори року. Моделі були вдягнені у барвисті лляні речі, а доповнювали образи стильні аксесуари ручної роботи, як-от екосумки та головні убори. Ще в рамках показу було представлено сумки бренду Le Carassin.

Як каже Олена Правда, перш ніж створити нову колекцію, Pravda Label треба було подолати безліч перешкод:


— На початку повномасштабного вторгнення бренд Pravda опинився з повними складами одягу. В нас було 13 крамниць. Ми розпочали великий розпродаж і, залучивши фінансового аналітика, намагалися залишатися на плаву. Після розпродажу колекції ми зробили мінімальну партію екосумок, а згодом випустили нову колекцію трикотажних костюмів із льону, зберегли цінову політику — та продаємося по всій Україні.


У планах в Олени Правди розвивати українські бренди, адже за її плечима досвід багатьох проєктів, один з них — “Маркет незламних” у найбільшому київському ТЦ River Mall. Олені вдалося об’єднати багатьох українських дизайнерів на одному майданчику. Ще одним проєктом Олени є фонд, який допомагає жінкам з Бахмуту:

— Я сама з Бахмуту, тому безплатно допомагаю нашим жінкам новим одягом, щоб кожна відчула себе у звичайному житті. 

Олена також підтримує дизайнерів-початківців, допомагаючи їм створювати власні бренди під ключ.

 

Chili

Chili

Ірина Кисельова, фундаторка бренду Chili, не перестає дивувати. Цього разу окрім показу вишуканої сексуальної білизни глядачі мали можливість насолодитися яскравим шоу з живою музикою та танцями. Щоб реалізувати ідею, дизайнерка залучила співачку Авеліну Хеховалову, яка виконала легендарну пісню Мадонни  Vogue. Грайливий настрій шоу доповнювали танцюючі моделі.

— Український бренд Chili — це про жіночність та красу. Ми створюємо вашу неповторність та ексклюзивність. Під час війни ми зрозуміли, що ми згуртовані, незламні, жовто-блакитні та стійкі. Ми брали участь у показах на світових майданчиках у Швейцарії, Франції та Італії за підтримки Міжнародного комітету Червоного Хреста. Було непросто, але українські жінки найсильніші! Ми підтримуємо українську економіку та в майбутньому бачимо наш бренд не тільки українським, а і світовим, з найкращою білизною, — ділиться команда дизайнерки.

Крім того, незабаром Chili представлять свіжу колекцію, створенню якої сприяла східна країна (а тут інтрига). Як кажуть представники бренду — “це буде підпал”.

 

Brodskaya Design 

Brodskaya Design

Третю колекцію презентувала Анна Бродська, засновник бренду Brodskaya Design. Моделі постали на подіумі в образах з деніму, у стильних спідницях, прикрашених паєтками, а в руках деяких манекенниць можна було помітити плетені сумки.

За словами Анни, бренд зараз переживає період розширення, що було складно уявити на початку війни:

— На якийсь час ми закрили наші продажі, але дуже швидко оговталися. І вже наприкінці березня — на початку квітня ми працювали, я паралельно займалася волонтерством. Наразі ми розширюємося, нас запрошують на покази за кордоном, але поки не закінчиться війна, я не можу собі дозволити виїхати з країни з моїх етичних переконань.

Prinova 

Prinova

Головними особливостями одягу Prinova є функціональність та естетика. Тому Євгенія Приньова, не зраджуючи своїх традицій, представила практичний одяг. У ньому можна почуватися комфортно навіть за несприятливих погодних умов і при цьому залишатися іконою стилю. Моделі були вдягнені у тренчі пастельних тонів, бомбери та куртки, які відмінно поєднуються з будь-якою сукнею чи спортивним костюмом.

Як розповідає дизайнерка, створення нової колекції було справжнім квестом, але вони з командою його подолали:

— Ми були змушені переїхати з Харкова, повністю перевести виробництво та розпочати практично з нуля. Ми по-новому облаштовували цех, наймали людей і поетапно боролися з усіма труднощами. Зрозуміло, що війна змінила ринок, відповідно ми підлаштовувалися під нові реалії. Насамперед намагалися підтримувати своїх співгромадян і більше працювати на внутрішнього споживача. У планах, звичайно, вийти на міжнародний рівень, будемо дивитися із закінченням війни.

 

La Linea

La Linea

Бренд La Linea до 24 лютого 2022 був здебільшого про класику та бізнесових людей. Його концепція була в індивідуальному підході до кожного клієнта. Але тепер бренд зазнав деяких змін, він акцентує на українських традиціях та історії. Як каже дизайнерка Надія Кулик:

“Зараз, як ніколи, потрібно підтримувати Україну та знайомити увесь світ з красивою багатовіковою культурою нашої країни через призму моди. Для мене це тепер надважливо”. 

Тому La Linea продовжує працювати, команда вірить в краще майбутнє України та підтримує фешн-індустрію. До речі, як каже Надія, зараз українська мода доволі затребувана і має попит за кордоном: багато іноземців, а також наших співвітчизників замовляють костюми з етнікою. Нещодавня колекція “be UA” прийшлася до душі в Європі та США, а нова, яку можна було побачити на показі, теж має всі шанси повторити цей успіх.

Я вірю, що ми всі сильні. Кожен працює на своєму фронті, як може. І за це окрема вдячність нашим ЗСУ та всім захисникам України, — додає Надія Кулик.

 

Loom

Loom

Шостою свою колекцію презентувала Олена Персіммон, засновниця Loom. На гостей показу чекали стильні костюми, речі з деніму, комбінезони та верхній одяг. Як каже дизайнерка, немає нічого сексуальнішого, ніж впевненість у собі. Саме ця ідея стала основою колекції весна-літо 2023.

Олена розповідає:

— Спочатку ми закрилися, але за тиждень після початку війни почали працювати, тому що ми були потрібні військовим. Ми допомагали, багато відшивали, багато роздавали одягу… Згодом до нас стали звертатися наші клієнти, та ми зрозуміли, що треба запускати виробництво. Плюс наші співробітники теж хотіли працювати: їм потрібно було годувати сім’ї, тому ми відкрили двері нашого виробництва, а згодом і наші офлайнові магазини. Через пів року ми відкрили у Києві concept store, де представлено понад 30 українських дизайнерів із різних міст. Ми хочемо розповсюдити мережу магазинів по всій Україні, також паралельно готуємо сайт, для того, щоб виконувати більше замовлень на ринках Європи та Америки.

 

NIKA 

NIKA

У Наталі Канюк, дизайнерки бренду NIKA, на показі можна було побачити вбрання, створене у патріотичних кольорах. Поспілкувавшись із дизайнеркою, ми дізналися, що вперше подібну сукню Наталя створила для своєї донечки, та отримавши багато позитивних відгуків у соцмережах, вирішила не зупинятися:

— Перший місяць ми практично не виконували замовлень, а допомагали армії: шили балаклави, спальники тощо. Та вже за місяць у мене виникла ідея створити якусь сукню. Я спочатку пошила блакитно-жовте плаття для своєї донечки, зробила фотосесію. Звичайно, хвилювалася, але отримала лише позитивні коментарі, та в мене виникла ідея пошити блакитно-жовте плаття для дорослих, і саме воно припало до душі дівчатам. Його почали замовляти з різних куточків України для церемонії розпису зі своїми нареченими військовими. 

Наталя вважає цю сукню відродженням бренду. Саме з нею відбулися благодійні фотосесії, а отримані кошти було передано на допомогу армії. Також з патріотичними сукнями NIKA відбувся благодійний показ у Бельгії, частина коштів була відправлена на допомогу дітям, постраждалим від війни.

Наталя, як і будь-який дизайнер, мріє про покази за кордоном, аби продемонструвати світові красу українських людей та їхніх умінь. Але не тільки. На меті — розповісти про ситуацію, в якій опинилася Україна й українці: вони попри все не здаються.

 

Semenenko

SEMENENKO

Після NIKA свою колекцію представила одеська дизайнерка Оксана Семененко. На подіумі можна було побачити миловидні коктейльні сукні, прикрашені стразами, стильні штани, блузи та візитну картку бренду — вечірні сукні. Як каже дизайнерка, саме асортимент став головною проблемою на початку війни:

— Як ви розумієте, такий товар у воєнний час не дуже у попиті. На тлі всіх цих подій моральний дух команди й так був на низькому рівні, а погіршення позицій на ринку остаточно добивало, руки просто опускалися. Я, розуміючи цю гнітючу ситуацію, фінансово підтримувала своїх співробітників, зовсім не маючи доходу, щоб у них теплилася надія, що все налагодиться. Так і сталося: згодом паніка вщухла, ринок стабілізувався та справи пішли вгору. Величезна подяка Костянтину Леонтьєву, завдяки якому було організовано показ у Парижі. Інтегрування європейських трендів у наші колекції дало плоди — почали надходити нові пропозиції.

Дизайнерка додала, що нещодавно брала участь у показі у Лондоні, та вже незабаром планує відвідати новий у Хорватії, організований фондом “Цвіт”. На її думку, такі заходи сприяють розвитку бізнесів, а також обміну досвідом, що тепер важливо.

— Зараз я спостерігаю за ситуацією в Україні та не можу не порадіти з того, що відкриваються нові шоуруми та крамниці, від яких до нас надходять пропозиції про співпрацю; створюється одне велике почуття єдності. Напевно, лише завдяки українській спільноті ми все ще маємо сили рухатися вперед, впроваджувати інновації, а це надихає, — підсумувала дизайнерка.

 

Maison Sophy G vs Lady Forever Club

Maison Sophy G vs Lady Forever Club

“Вбивство у Східному експресі” — саме цим твором Агати Крісті надихалася креативна директорка бренду Maison Sophy G Олена Гейдер. У своїй колекції дизайнерці вдалося передати настрій роману, написаного на початку XX століття. Тому в хід пішли рюші, мережива та оксамит як данина поваги добі. Загального шарму показу також додали вікові моделі Lady Forever Club, які граційно дефілювали подіумом.

Як і інші бренди, з початком війни Maison Sophy G вів активну волонтерську діяльність, безплатно виконував замовлення для потреб армії та за місяць повернувся до роботи:

— Буквально за місяць після початку війни бренд відновив свою роботу без звільнень співробітників та зі збереженням заробітної плати, таким чином підтримуючи економіку країни та сплачуючи податки. Попри постійні тривоги та складну економічну ситуацію, ми закінчили колекцію весна-літо 2023 та успішно представили її на показі в Парижі восени 2022 року.

В цей час бренд бере активну участь у благодійній діяльності за кордоном, безплатно передаючи на аукціони свої вироби, кошти від продажу яких ідуть на допомогу біженцям, зокрема у Відні та Лондоні.

Крім того, Maison Sophy G зараз працює над колекцією осінь-зима 2023 та незабаром представить її на кількох міжнародних retail майданчиках.

 

Slanovskiy 

Slanovskiy

Закривав Odessa Fashion Day відомий український бренд Slanovskiy на чолі з Аліною Яновською. Дизайнерка представила дюжину розкішних весільних та вечірніх суконь, прикрашених чудовою фурнітурою. До речі, це була колекція, пошита в період війни, та, як каже Аліна, саме ця збірка стала поштовхом для того, щоб працювати дедалі більше та продуктивніше:

— Мотивація з’явилася, однозначно. Я вам навіть більше скажу: жодного дня ми не припиняли нашого виробництва. Як розпочалася повномасштабна війна, ми щодня працювали, причому у березні почали відшивати нову колекцію та вже наприкінці весни відзняли фотосесію з готовим вбранням. Згодом влітку пошили ще одну колекцію, і я хочу сказати, що під час війни ми зробили навіть більше колекцій, ніж мирного часу. Всі ці події нас лише мотивують працювати більше та продуктивніше, розширюватися та масштабувати бізнес на інші країни, розвивати бренд та виробництво. Всі ми чекаємо на перемогу, і хочеться, щоб Slanovskiy знову був у кожному місті України.

 

Як бачимо, війна негативно вплинула на багатьох дизайнерів, але попри все кожен з них зміг знайти в собі сили боротися з труднощами та, немов птах Фенікс, відродити своє дітище. Це вище за всякі похвали. Сподіваємося, що війна якнайшвидше закінчиться, і ми зможемо насолодитися вже переможним вбранням. До зустрічі у жовтні!

 

Автор: Георгій Уколов

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search